« Powrót do poprzedniej strony

Jak wybrać dobry ołówek reklamowy?

Każda firma chce mieć jak najwięcej klientów i na różne sposoby walczy o rozpoznawalność. Jedną z najskuteczniejszych metod są gadżety reklamowe, które stanowią nie tylko dyskretną i nienachalną formę marketingu, ale również wartościowy prezent dla konsumentów. Jak dobrać ołówki reklamowe, by sprawdziły się jak najlepiej?

Jak wybrać ołówek

Artykuły piśmiennicze, takie jak ołówki z nadrukiem, to jeden z najczęściej wybieranych gadżetów marketingowych. Sprawdzają się one w najróżniejszych sytuacjach: jako prezent wręczany wiernym klientom, upominek dla osób odwiedzających stanowisko firmy na targach branżowych, nagroda w loteriach i konkursach organizowanych przez przedsiębiorstwo, a także skuteczniejszy i bardziej atrakcyjny zamiennik tradycyjnych ulotek. Codzienne używanie ołówków reklamowych sprawia, że ich właściciele stopniowo przyzwyczajają się do naszej marki i podświadomie zaczynają się z nią identyfikować. Jednak aby były naprawdę skuteczne, muszą być dobrej jakości i odpowiednio się prezentować. Jak wybrać dobre ołówki z logo firmy?

 

Wygląd i styl

Pierwszą kwestią, jaką należy wziąć pod uwagę, jest identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa. Aby gadżety dobrze je reprezentowały, muszą być spójne z jego stylistyką. Większość firm chwali sobie ołówki drewniane, które prezentują się naturalnie i idealnie wpisują się w modny ostatnio trend „eko”. Jeśli zaś zależy nam na bardziej oficjalnym, biznesowym wyglądzie, możemy postawić na modele barwione na czarno. Ważne, by korpus ołówka był pokryty bezbarwną powłoką lakierową, która ochroni go przed zniszczeniem. Ma to szczególne znaczenie w odniesieniu do nadruku, który odpowiada za efekt marketingowy gadżetu. Pamiętajmy, że umieszczone na nim logo powinno być czytelne i wyraziste oraz pasować do kolorystyki łączonej z naszą marką.

 

Grupa docelowa

Wybierając reklamowe artykuły piśmiennicze, warto zastanowić się nad tym, dla kogo mają one być przeznaczone. Jeśli celujemy w klientów biznesowych, musimy zwrócić baczną uwagę na elegancki design i stonowaną kolorystykę produktu. Jeżeli naszą grupą docelową są uczniowie lub studenci – zadbajmy o atrakcyjny, kolorowy i rzucający się w oczy nadruk. Jeszcze inną specyfikę mają klienci związani ze sztuką, np. rysownicy i architekci, którzy zwracają uwagę na takie szczegóły jak miękkość ołówka. Większości użytkowników odpowiadają jednak uniwersalne rysiki grafitowe HB.

 

Tanie ołówki

Ostatnią kwestią ważną przy wyborze jest cena ołówków. Jest to jedna z najmniej kosztownych, a jednocześnie najskuteczniejszych form promocji marki. Niezależnie od tego, jaki rodzaj wybierzemy – z pewnością nie wydamy na nie fortuny. Pamiętajmy jednak, że ostateczny koszt zależy m.in. od tego, z czego zostały wykonane gadżety oraz od ich designu. Najtańszym surowcem z pewnością jest niebarwione drewno, które jest jednocześnie bardzo uniwersalne i podoba się większości użytkowników. Natomiast jeśli zależy nam na tym, by jak najbardziej obniżyć cenę całego zamówienia, warto wybrać poręczne, krótkie ołówki bez gumki do ścierania na końcu.

Sprawdź też inne poradniki