Gadżety reklamowe dla szkół
Kiedy myślimy o gadżetach reklamowych pierwsza myśli, jaka się nasuwa to gadżety dla firm, korporacji, przedsiębiorstw, czy biur. Gadżety mają reklamować firmy, budować ich wizerunek oraz lepsze relacje z klientami. Zatem, czy gadżety reklamowe dla szkół i podobnych instytucji są w ogóle potrzebne? Szkoła przecież nie sprzedaje, tylko uczy, szkoła nie ma klientów, tylko uczniów, a może jest inaczej?
Żyjemy w czasach kiedy to w procesie zakupowym osobą rządzącą jest klient. Wszystkiego jest pod dostatkiem, mamy do wyboru mnóstwo sklepów, w których możemy kupić tę samą rzecz, do nas należy decyzja, który wybierzemy. Podobnie jest z edukacją. Mimo, że wciąż mamy dostęp do darmowej państwowej edukacji, system szkolnictwa pozwala nam na wybór szkoły. Dawniej decydowała o tym rejonizacja. Teraz to rodzice decydują, do której szkoły pójdzie ich dziecko. A czym kierują się przy wyborze? Renomą, opiniami innych rodziców wiedzą, jaką uda im się zdobyć o placówce, kadrą nauczycielską oraz ogólnym wizerunkiem, jaki posiada dana placówka. Patrząc na to w ten sposób, aby przyciągnąć do siebie „klientów” – uczniów, szkoły muszą postarać się i zainwestować w reklamę. Tutaj właśnie pojawia się miejsce dla oryginalnych gadżetów reklamowych, które pomogą promować daną szkołę i sprawią, że rodzice będą chcieli właśnie tam zapisać swoje dzieci.
Gadżety reklamowe szkolne
Szkoła jako instytucja nieodłącznie kojarzy się z nauką czytania, pisania, oraz nauką o świecie. Idąc tym tropem, najbardziej oczywistym gadżetem reklamowym promującym placówkę oświatową będzie dobry długopis dla szkoły, który będzie symbolem wiedzy, tradycji, która łączy się z nowoczesnością. Gadżety reklamowe z nadrukiem w tym długopisy nie są bardzo kosztowne, co dodatkowo przemawia na ich korzyść. Mała inwestycja może zaowocować dużym zyskiem w postaci poprawy wizerunku szkoły. Bez względu na to, czy wybieramy gadżety reklamowe dla firmy, czy dla szkoły lub innej instytucji publicznej, musimy pamiętać o dopasowaniu stylu i designu tegoż gadżetu, do charakteru firmy/szkoły. Ważne, aby oryginalne gadżety reklamowe były tożsame z misją przyświecającą instytucji, aby pasowały do jej dyskursu zewnętrznego, a także godnie reprezentowały logo/nazwę/ markę na zewnątrz. Długopisy reklamowe i inne gadżety reklamowe, jakie wybierzemy do promowania swojej firmy/organizacji muszą być spójne i stanowić całość strategii marketingowej.