« Powrót do poprzedniej strony

Jak przygotować grafikę do znakowania długopisów?

Jak przygotować grafikę do znakowania długopisów?

Jak przygotować grafikę do znakowania długopisów?

 

Podstawowym warunkiem szybkiej realizacji nadruków na długopisy reklamowe jest poprawnie przygotowana grafika. W przypadku, gdy plik jest źle zaprojektowany lub niepoprawnie zapisany, musimy liczyć się z koniecznością wprowadzenia niezbędnych poprawek, które wydłużą całe przedsięwzięcie. Jak zatem poprawnie stworzyć i sformatować grafikę przedstawiającą logo, logotyp firmy lub inny tekst na gadżety reklamowe?

 

Jeśli się zastanawiamy jak zaprojektować długopis reklamowy, to trzeba wiedzieć o tym, że pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić jeszcze przed przygotowaniem samej grafiki, jest odpowiedni wybór gadżetu reklamowego. Spośród istniejących modeli długopisów reklamowych warto wybrać ten, który będzie jak najlepiej współgrał z motywem umieszczonym na jego korpusie. O idealnym dopasowaniu decyduje nie tylko kształt długopisu, ale także maksymalny obszar nadruku, jakim charakteryzuje się dany model, a także jego kolor. Co istotne, warto pamiętać o tym, że do wyboru mamy również długopisy z szerokim klipem, na którym także można umieścić jakieś hasło reklamowe czy znak firmowy. W chwili, kiedy już zdecydujemy się na konkretny produkt, możemy zacząć przygotowywać grafikę.

 

Format grafiki dla długopisów reklamowych z nadrukiem

 

Podstawowym warunkiem projektu długopisu do grawerowania/nadruku jest to, że musi być on przesłany w formie elektronicznej. Jest to jednak dopiero początek wymagań, które dla całkowitego laika, niemającego nic wspólnego z grafiką, mogą stanowić z początku problem. Wszystko jednak można ogarnąć, wystarczy tylko przeczytać ten artykuł do końca. Najważniejszym czynnikiem poprawnej grafiki jest jej formatowanie. W tym przypadku wszystkie metody znakowania, czyli sitodruk, tampodruk i grawer laserowy, wymagają projektów zapisanych w formacie wektorowym – zamkniętym. Mogą to być pliki stworzone w jednym z popularnych formatów wykorzystywanych do zapisu grafiki wektorowej, takich jak:

Wykorzystanie grafiki wektorowej umożliwia pełne skalowanie nadesłanych grafik, a to przekłada się na wysokiej jakości, dokładne i wierne odwzorowanie nadruku reklamowego. To jednak nie wszystkie elementy poprawnego projektu. Pozostaje jeszcze kwestia kolorów i czcionek.

 

Kolory i rodzaje czcionek dla długopisów reklamowych

 

Równie ważne, jak zapis pliku w odpowiednim formacie, jest wybór rodzaju skalowania barw. W tym przypadku kolorystyka logo czy logotypu powinna być podana w palecie PANTONE, która stanowi podstawowy wzorzec identyfikacji kolorów stosowanych powszechnie w branży reklamowej i poligraficznej. Czcionki wykorzystane do grawerowania czy nadruku napisów reklamowych także powinny być przekształcone na krzywe i zapisane w formacie wektorowym. Wszystko dlatego, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że wykonawca nadruku może nie posiadać konkretnej czcionki, co będzie stanowiło poważny problem w realizacji zlecenia. Ewentualnie wraz z projektem nadruku można wysłać pliki zawierające wykorzystane w nim czcionki.

 

Kierując się powyższymi wytycznymi, mamy pewność, że szybko będziemy się cieszyć idealnie wykonanymi długopisami reklamowymi z logo czy logotypem naszej firmy. W innym przypadku możemy się nastawić na poprawki lub dodatkowe koszty, jeśli będziemy chcieli zlecić wykonawcy przekształcenie grafiki bitmapowej naszego projektu na grafikę wektorową.

 

Sprawdź też inne wpisy w “Poradniku”: