Jedną z największych zalet gadżetów reklamowych jest ich relatywnie niska cena. Jednak od czasu do czasu warto sięgnąć po nieco droższe, bardziej ekskluzywne prezenty biznesowe, które pomogą nam w budowaniu bliskich relacji z istotnym klientem lub kontrahentem.
Gdyby ktoś zapytał nas o najpopularniejsze i najbardziej typowe metody promowania swoich usług, z pewnością wymienilibyśmy przede wszystkim tradycyjne rodzaje reklamy, np. wizytówki, ulotki, bilbordy, banery na stronach internetowych, spoty telewizyjne lub media społecznościowe. Niestety, to, co jest najczęściej wykorzystywane, nie zawsze okazuje się skuteczne. Badania przeprowadzone przez CBOS wykazały, że aż 86% konsumentów ma negatywny stosunek do reklamy. Aby dotrzeć do tej (bardzo licznej) grupy docelowej, należy więc stosować metody, które… sprawiają wrażenie, jakby w ogóle nie były działaniami promocyjnymi. Warunek ten spełniają różnego typu prezenty korporacyjne i firmowe, które są przydatnymi, atrakcyjnymi z punktu widzenia odbiorcy upominkami. Wręczając je klientom, możemy być pewni, że będą nam wdzięczni za ten miły gest i pomyślą o naszym biznesie znacznie cieplej niż dotychczas.
Wśród najchętniej wybieranych upominków firmowych dominują te najtańsze, np. drewniane ołówki, plastikowe długopisy, breloczki czy magnesy na lodówkę. Nie da się ukryć, że są to produkty nadające się do masowej dystrybucji, które mogą być wręczane zamiast tradycyjnych wizytówek i ulotek, jednak jeśli chcemy zaimponować ważnemu partnerowi biznesowemu, takie metody mogą się okazać niewystarczające. W przypadku tak istotnych osób lepiej sprawdzą się prezenty markowe – luksusowe gadżety, które będą pasowały do ich wyczucia stylu oraz wysokich oczekiwań. Prezesi wielkich korporacji i inni ludzie sukcesu są przyzwyczajeni do wysokiej jakości produktów i otaczania się tym, co najlepsze. Jeżeli rzeczywiście zależy nam na ich opinii – warto postarać się nieco bardziej i ofiarować im coś, co sprosta ich wymaganiom.
Jakie powinny być eleganckie upominki biznesowe? Raczej nie mogą to być przedmioty zbyt osobiste – wręczając prezent osobie, z którą łączą nas wyłącznie zawodowe relacje, musimy zachować odpowiedni dystans, stawiając na coś, co przyda jej się w pracy i co jest na tyle uniwersalne, że spodobałoby się każdemu. Wiele osób stawia na skórzane portfele, biżuterię lub alkohol, jednak nie są to najlepsze wybory. Nie mamy przecież pewności, czy obdarowany nie jest zagorzałym przeciwnikiem naturalnych skór i futer, alergikiem uczulonym na wybrany przez nas metal, abstynentem, a nawet trzeźwiejącym alkoholikiem. Najbezpieczniejszym wyborem są więc artykuły piśmiennicze, które podkreślają status odbiorcy i zaznaczają bliskie kontakty między firmami, jednak nie przekraczają żadnych granic i nie wprawiają nikogo w zakłopotanie. Metalowe długopisy z grawerem to kwintesencja klasy i elegancji. Tego typu drobiazg doskonale uzupełnia każdą służbową stylizację, a także jest użyteczny i praktyczny, dzięki czemu nie musimy obawiać się o to, że obdarowany nie będzie go używał. Warto postawić na jedną z powszechnie znanych, renomowanych marek, takich jak Parker lub Waterman – w ten sposób nie tylko okażemy szacunek adresatowi, ale również zamanifestujemy swój dobry gust i hojność.