Podstawowym warunkiem szybkiej realizacji nadruków na długopisy reklamowe jest poprawnie przygotowana grafika. W przypadku, gdy plik jest źle zaprojektowany lub niepoprawnie zapisany, musimy liczyć się z koniecznością wprowadzenia niezbędnych poprawek, które wydłużą całe przedsięwzięcie. Jak zatem poprawnie stworzyć i sformatować grafikę przedstawiającą logo, logotyp firmy lub inny tekst na gadżety reklamowe?
Jeśli się zastanawiamy jak zaprojektować długopis reklamowy, to trzeba wiedzieć o tym, że pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić jeszcze przed przygotowaniem samej grafiki, jest odpowiedni wybór gadżetu reklamowego. Spośród istniejących modeli długopisów reklamowych warto wybrać ten, który będzie jak najlepiej współgrał z motywem umieszczonym na jego korpusie. O idealnym dopasowaniu decyduje nie tylko kształt długopisu, ale także maksymalny obszar nadruku, jakim charakteryzuje się dany model, a także jego kolor. Co istotne, warto pamiętać o tym, że do wyboru mamy również długopisy z szerokim klipem, na którym także można umieścić jakieś hasło reklamowe czy znak firmowy. W chwili, kiedy już zdecydujemy się na konkretny produkt, możemy zacząć przygotowywać grafikę.
Podstawowym warunkiem projektu długopisu do grawerowania/nadruku jest to, że musi być on przesłany w formie elektronicznej. Jest to jednak dopiero początek wymagań, które dla całkowitego laika, niemającego nic wspólnego z grafiką, mogą stanowić z początku problem. Wszystko jednak można ogarnąć, wystarczy tylko przeczytać ten artykuł do końca. Najważniejszym czynnikiem poprawnej grafiki jest jej formatowanie. W tym przypadku wszystkie metody znakowania, czyli sitodruk, tampodruk i grawer laserowy, wymagają projektów zapisanych w formacie wektorowym – zamkniętym. Mogą to być pliki stworzone w jednym z popularnych formatów wykorzystywanych do zapisu grafiki wektorowej, takich jak:
Wykorzystanie grafiki wektorowej umożliwia pełne skalowanie nadesłanych grafik, a to przekłada się na wysokiej jakości, dokładne i wierne odwzorowanie nadruku reklamowego. To jednak nie wszystkie elementy poprawnego projektu. Pozostaje jeszcze kwestia kolorów i czcionek.
Równie ważne, jak zapis pliku w odpowiednim formacie, jest wybór rodzaju skalowania barw. W tym przypadku kolorystyka logo czy logotypu powinna być podana w palecie PANTONE, która stanowi podstawowy wzorzec identyfikacji kolorów stosowanych powszechnie w branży reklamowej i poligraficznej. Czcionki wykorzystane do grawerowania czy nadruku napisów reklamowych także powinny być przekształcone na krzywe i zapisane w formacie wektorowym. Wszystko dlatego, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że wykonawca nadruku może nie posiadać konkretnej czcionki, co będzie stanowiło poważny problem w realizacji zlecenia. Ewentualnie wraz z projektem nadruku można wysłać pliki zawierające wykorzystane w nim czcionki.
Kierując się powyższymi wytycznymi, mamy pewność, że szybko będziemy się cieszyć idealnie wykonanymi długopisami reklamowymi z logo czy logotypem naszej firmy. W innym przypadku możemy się nastawić na poprawki lub dodatkowe koszty, jeśli będziemy chcieli zlecić wykonawcy przekształcenie grafiki bitmapowej naszego projektu na grafikę wektorową.