Najczęstszą formą znakowania długopisów reklamowych jest umieszczanie na nich loga firmy. Jest to skuteczny sposób na utrwalenie w świadomości klientów znaku firmowego, co pozwoli w przyszłości na łatwiejsze rozpoznanie naszej marki i szybkie jej wyłapanie spośród innych. Z doświadczenia wiadomo bowiem, że ludzie często wybierają te produkty, które podświadomie już kojarzą.
Nie bez przyczyny gadżety reklamowe z logo firmy cieszą się tak dużą popularnością. Dzisiaj praktycznie każde przedsiębiorstwo, które chce zaistnieć na rynku, musi takie logo posiadać. Najczęściej jest ono projektowane przez wyspecjalizowanych grafików i stanowi nieodłączną część identyfikacji marki. Z tego też powodu logo musi być unikalne i charakterystyczne dla danej firmy. Znak marki może mieć formę:
Fachowo określa się go logotypem, na który składać się może sam znak czy obrazek graficzny lub połączenie napisu ze znakiem. Często znak ten staje się najbardziej rozpoznawalnym elementem marki, który znacznie ułatwia promocję jej usług czy produktów.
Współczesne technologie wykonywania nadruków na gadżetach promocyjnych pozwalają na naniesienie praktycznie każdego rodzaju loga, nawet tego o bardzo złożonym projekcie. W przypadku skomplikowanych oznakowań lub logotypów, które muszą zostać mocno zeskalowane, warto stosować metodę grawerowania laserowego gadżetów reklamowych lub tampodruku. Pozwalają one znakować artykuły reklamowe z bardzo dużą rozdzielczością. Dzięki temu, pomimo małych rozmiarów nadruków, wszystkie szczegóły będą doskonale widoczne. Jeśli natomiast mamy do czynienia z logotypem kolorowym, to do wyboru mamy sitodruk i tampodruk. Grawerowanie pozwala bowiem na naniesienie tylko jednokolorowego logotypu.
Jeśli nasze logo wykonała profesjonalna firma zajmująca się projektowaniem graficznym logotypów, to z pewnością posiadamy nasze logo w formie elektronicznej, zapisanej jako grafika wektorowa. Tylko taka forma pliku umożliwia naniesienie loga jako nadruku na długopisy reklamowe. W innym przypadku konieczne jest przerobienie grafiki rastrowej na wektorową, co niesie ze sobą dodatkowe koszty. Co do kolorystyki nadruku, to tampodruk i sitodruk umożliwiają nawet wielokolorowe znakowanie gadżetów reklamowych. Warto jednak dokładnie przeanalizować tę kwestię. Ważny jest nie tylko kolor samego nadruku, ale również odcień długopisu reklamowego. Należy w tym przypadku dobierać takie modele długopisów, których kolory nie będą się gryzły z kolorem logo.
Projekt samego nadruku reklamowego jest zatem niezwykle ważny i nie powinniśmy podchodzić do niego z lekceważeniem. Dobrze jest w tym zakresie skorzystać z sugestii profesjonalistów, którzy znają się na znakowaniu gadżetów reklamowych. Pamiętajmy, że mają one na celu budzić pozytywne skojarzenia, dlatego powinny cieszyć oko i być estetyczne pod każdym względem.